sâmbătă, 8 septembrie 2012

Cum facem... o cutie de depozitare.

Bine v-am gasit!
Astazi va voi arata in cativa pasi simpli cum puteti transforma o cutie ... in alta cutie, mult mai functionala si personalizata, in care sa depozitati o colectie (ca in cazul meu), jucarii, materiale .. ce vreti voi:)!  Se face destul de usor si, desi va consuma ceva timp, la final aveti o cutie de depozitare frumoasa si realizata cu un cost scazut (spre zero).

Nu sunt un mare colectionar dar... am si eu cateva lucruri care imi plac si, printre ele, se numara aceste machete (masinute). Eu am optat sa le primesc prin posta si odata cu ele primesc evident si "ambalajul" - cutii de carton. Pentru a le depozita cat mai eficient si a avea acces la ele usor, am decis sa transform cutia initiala in mini "raftulete".





Materiale :
- cutii de carton
- hartie de impachetare
- fasii taiate din reviste (gen fasiile pentru quilling) [optional - am folosit la primele 3 cutii doar]
- lipici, scoci, banda dublu-adeziva
- foarfeca, cutter
- linie, creion, guma
- creioane colorate

Puteti folosi deasemenea hartie de ambalaj, tapet, ziar, materiale textile etc, sau sa le vopsiti si decorati cu tehnica servetelului (nu am incercat ce e drept ultima varianta, insa imi imaginez ca ar arata destul de bine:D.


Pentru inceput se indeparteaza scociul[1], se scot capsele (cred ca acesta este cel mai dificil pas)[2] si se taie lateralele ca in imaginea de mai jos[3], urmand ca ele sa fie lipite de lateralele de pe cealalta latura mare[4].


Obtinem astfel cutia. Dupa cum observati schimbarea este vizibila si, dupa parerea mea, cutia functionala, incapatoare si usor de manevrat. Se lipesc bine lateralele.


Urmatorul pas este ornarea, sau imbracarea cutiei obtinute in hartie, sau alt material. Aici poate fi putin mai greu, dar cu rabdare depasim si acest pas. Iata cum am procedat: pentru inceput am imbracat interiorul cu hartie alba. La primele 3 cutii realizate am folosit coala de hartie decupata pe marimea potrivita. La cea de-a patra m-am hotarat sa folosesc bucatile ramase:). Am lasat si putina hartie sa treaca de margini (pentru ca apoi sa se vada frumos imbinarea.


Pe toate celelalte laturi ramase am lipit hartie culoarea lemnului - este hartie de impachetat. Mie imi place foarte mult cum se comporta. Nu am gasit lucioasa, dar si aceasta este buna. O prefer si la impachetat!:) Am folosit lipici si banda dublu adeziva - scoci foarte putin pentru margini. Dupa care am pastrat linia simpla ca si la celelalte 3 cutii  si ideea de a scrie pe capac modelule si numerele in colectie al masinutelor depozitate in cutie.



tips:
- genul acesta de cutii pot forma foatre bine rafturi intr-un mini dulap, un exemplu il puteti gasi aici: Dulapior din carton - tutorial 
- cartonul este foarte usor si astfel se pot manevra cu usurinta,
- aceste de cutii pot fi modificate destul de mult si fara prea mare greutate.

Sper sa gasiti util tutorialul si daca va inspira va puteti inscrie creatia fie la provocare, fie(daca aveti alta lucrare pe care doriti sa o inscrieti, sau nu aveti acum timp), incepand cu 26 septembrie, in rubrica Ati pierdut o provocare?, la tema Refolositi cutiile.

0 comments:

Trimiteți un comentariu