sâmbătă, 22 septembrie 2012

Editorial: "Refolositi cutiile"

Bine v-am regasit!
Tema lunii septembrie este "refolositi cutiile". Ramona a avut o idee foarte buna cand a venit cu propunerea: in primul rand practic si in al doilea rand aducem din nou in atentie ideea de colectare selectiva.
Ambalajele, cutiile in care sunt ambalate diverse produse pe care le cumparam NU sunt gratis:). Macar acest lucru ar trebui sa ii faca pe unii sa nu le mai arunce cu atata usurinta si poate asa, nemaiaruncandu-le cu atata usurinta pe unde o fi, poate asa se ajunge la colectare selectiva: carton, plastic, metal, lemn ... Inseamna enorm sa le aruncam si unde trebuie.
Refolosirea cutiilor nu este un lucru nou. O amintire veche de-a mea (a se citi de cand eram mic copil) este locul in care se adunau jucariile mele, sau mai bine zis unde le conduceam la finalul zilei: o cutie. De fapt nu doar la sfarsitul zilei :)). Imi placea sa fac ordine de mai multe ori pe zi - sa aranjez sa bibilesc pe acolo. Era o cutie simpla din carton, curata (cel mai probabil fusese ceva alimentar in ea, sau de la farmacie. Cine mai stie. Tot in diverse recipiente de plastic imi strangeam pionii si alte elemente micute de la jocuri. Iar cutiile de chibrituri... ohooo aveam colectii!! Cea mai trista reutilizare era cea care mergea mana in mana cu insectarul:(.
Astazi m-am gandit sa va dau doar cateva idei despre cum putem refolosi cutiile. Multe va sunt cunoscute, multe le-ati pus deja in practica si altele sper sa fie noutati si sa va inspire, sa va fie de folos!

Ramo ne-a propus ca exemplu o cutiuta de bijuterii - asa e ca e minunata? Si e unicat - puteti incerca si voi sa creati asa ceva data viitoare, dintr-o cutie de carton, sau plastic!
Oana a transformat o cutie de carton intr-o punguta de cadou inedita!! Si daca va spunem ca dintr-o astfel de cutie se poate face o casuta pentru o papusica mica de tot... ne credeti?:)
Eu am transformat cateva cutii care erau incomod de folosit in raftulete in care pot depozita colectia mea de machete:). Sunt insa foarte bune si pentru ustensile si materiale folosite in handmade, creioane... etc. Si mi-am facut chiar si un dulapior din mai multe cutii: Dulapior din carton - tutorial.
Tot din cutii de carton puteti realiza si jucarii! Avem cateva idei la tema lunii iunie jucarii din carton si voi ati completat colectia cu creatii asa frumoase: Galeria de creatii "Jucarii din carton".

Tot la capitolul idei si de facut se mai afla si urmatoarea: spatii de colectare selectiva create din cutii refolosite. Am vazut ca au aparut pe piata diverse cutii din diverse materiale pentru a ne ajuta sa ne organizam mai bine in gospodarie si a putea colecta selectiv mai usor. Astfel se poate face o cutie destinata colectarii de baterii / becuri / plastic / hartie etc. si cand aveti drum catre magazinele unde se afla centre de colectat le puteti lua direct de acolo, pregatite si recicla! Ne place ideea aceasta foarte mult si, atat eu cat si Oana ne-am propus sa o punem in practica foarte curand! Vom reveni asupra ei:).
Voi incheia aici si va las sa vizionati un alt filmulet vazut recent si pe care il gasesc potrivit pentru tema noastra (macar si pentru faptul ca in general cand cumparam aparatura vine la pachet cu.. cutii, bineinteles): Povestea electronicelor. In plus eu ma declar de mult deja depasia de  rapiditatea cu care se schimba la ora actuala electronicele si mai ales cat de usor si repede se strica (as putea mentiona un video pe care desi abia il cumparasem si folosisem 1 data s-a cam dezmembrat...). Mai mult ma sperie cate deseuri vin de pe urma acestui lucru si mai ales faptul ca multa lume le arunca la intamplare, sau ard deseuri periculoase dupa bunul plac. In copilarie cand ieseam in curtea blocului sa adunam frunze uscate si sa facem curatenie de toamna se mai simtea in aer miros de frunze arse, de vreascuri... acum ma gandesc cu groaza la miros de plastic, pungi, chestiuni chimice ...


Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi ce am scris si sa vizionati filmuletul! Daca nu reusiti sa va inscrieti la timp la provocarea pe tema refolositi cutiile puteti adauga creatii noi pe aceasta tema in Rubrica la categoria respectiva.
Noi le vom adauga in Galeria de creatii si la final, anul viitor, cei inscrisi vor avea parte de o surpriza;).

0 comments:

Trimiteți un comentariu