joi, 11 octombrie 2012

De vorba cu .... Angi

 Ne bucuram de fiecare data cand va privim creatiile. Si va multumim ca v-ati alaturat acestui proiect si ca impreuna formam o comunitate vesela si optimista, spunem noi si... foarte creativa. Astazi vom sta de vorba Angi, care, desi ni s-a alaturat destul de recent, ne incanta cu o multime de creatii pe teme mai nou si mai vechi!

Suportul decorativ realizat pentru  Tema #8 "Refolositi cutiile" ti-a adus primul loc pe podium. Ne bucuram sa stam astazi de vorba si te invitam sa ne spui cate ceva despre tine.

In primul rand tin sa multumesc juriului pentru aprecieri si pentru invitatia de a aparea intr-un interviu pe "Provocari Verzi"
Despre mine. Am 60 de ani si sunt tanara...pensionara,de un an. Am fost profesoara de discipline tehnologice (profil chimie industriala) timp de 34 de ani. Am o fata, Madi si o nepotica dulce, Sofia-Maria, de 2 ani si jumatate, despre care scriu din cand in cand pe blog.


Rha: Cum ai descoperit pasiunea pentru lucrul de mana si care sunt materialele preferate folosite pentru lucrarile tale?

Mi-a placut de mica lucrul de mana. Mama mea lucra foarte frumos cusaturi, macrameuri, tricota, facea croitorie. De la ea am invatat.
Apoi, in gimnaziu, mergeam la "cercul mainilor indemanatice" si am ajuns ca in ultimii ani de invatamant sa si predau la liceu CDL (Curriculum de dezvoltare locala) - la care faceam valorificarea materialelor recuperabile.
Nu cred ca am un material preferat. Poate ati observat ca si pe blog trec usor de la un material la altul, incercand si materiale noi, pentru ca activitatea sa fie mai dinamica.


Ramo: Spune-ne cateva cuvinte despre lucrarea cu care ai participat si care a castigat primul loc!

Am vrut de la inceput sa fac imitatie de travertin, problema a fost pe ce sa aplic polistirenul. Si provocarea "Refolositi cutiile" a venit cum nu se putea mai bine. De o luna izolam termic, pe exterior, casa si curtea era plina de polistiren expandat. Ideea a venit de la sine..


Oana. Care este dorinta ta cea mai mare legata de handmade/lucru de mana?

Legat de handmade, dorinta mea cea mai mare este sa ma perfectionez in tehnici in care sunt incepatoare ( decoupage, origami, mozaicul din coaja de ou, tehnica "craparii" ) dar sa si invat tehnici noi (sa fac papusi amigurumi, tatting..).

Rux: Imi place ca lucrarile tale sunt deobicei insotite si de o poveste. Ne poti povesti o intamplare haioasa care te leaga de o creatie de-a ta de suflet? 

Aaaa, da, am o asemenea poveste.
Se purtau fustele plisate tricotate si lucram, sub cort, in curte, un model foarte frumos.
Suna telefonul, ma duc, mai raman putin prin bucatarie si cand ies...ia lucrul de unde nu-i. Nu-mi venea sa cred. Cine putea sa mi-l ia? Sigur ca cineva putea... Aveam o catelusa de vreo 3 luni, care facuse din lucrul meu obiectul ei de joaca si, intr-un final, obosita, isi facuse culcus din fusta mea. Si cat mai lucrasem la ea. Numai o foaie (fata sau spatele) se lucra pe 7 sute si ceva de ochiuri.

Rha: Tinand cont de paleta ''colorata'' de accesorii pentru creatie ce se gaseste pe piata, ce sanse crezi ca au produsele realizate prin ''reciclare''?

Am vazut in alte tari mult mai multe accesorii pentru creatie. In Rm. Valcea, in afara de Fondul Plastic si 2 magazine Veve nu prea ai de unde sa cumperi ceva. Numai de pe Internet. Dar, daca vrei sa faci handmade...faci rost de ce iti trebuie. Am observat ca tot mai multa lume incearca reciclarea.

Ramo: Cum crezi ca este perceput handmade-ul romanesc de catre clienti?

Mie imi plac mai mult lucrurile manufacturate decat cele facute de o masina dar, cel putin deocamdata, multi prefera chinezismele si turcismele de proasta calitate. Ne ridicam. Timid, dar facem progrese. Ajuta mult si targurile handmade la care si voi faceti reclama.

Oana: Cum vezi reciclarea in proiectele tale?

Pentru mine reciclarea e pe primul loc de mult timp. Nimic nu se arunca. Totul se transforma.




Rux: Crezi ca lumea cunoaste suficient de bine ce presupune principiul 3R: recicleaza, refoloseste, redu? Este acesta un principiu sanatos de viata, benefic pentru oameni, animale si mediu in general?


Sigur ca e un principiu de viata sanatos. Bine ca omenirea s-a trezit pana nu e prea tarziu. Sunt sigura ca toti au auzit de cei 3 R dar de aplicat .. E mai greu. E si problema de educatie. Si la asta stam cam prost.

Care este mesajul tau pentru Provocari Verzi, dar si pentru participantii la provocari si cei care ne urmaresc activitatea?

Provocarile Verzi imi plac. De cand am facut cunostinta cu voi sunt mai activa, ma inspirati. Asa ca tot ce va doresc este s-o tineti tot asa cu ideile voastre frumoase si cat mai multi vizitatori, care sa se "contamineze" de handmade.

Multumim pentru raspunsuri:)! Puteti vedea mai multe creatii realizate de Angi si citi tutoriale interesante pe blogul sau: Sticla pictata,accesorii,ornamente... .
Noi ne revedem pe 15 cu o expozitie de suflet superba si speciala!! Pe curand:)

4 comentarii:

  1. Felicitari pentru interviu, este foarte reusit, ma bucur mult sa te cunosc mai bine Angi, lucrarile tale sunt o adevarata sursa de inspiratie de aceea iti multumesc! Am sa pun si eu in practica ce am vazut la tine :)
    Pup cu mult drag,
    Adriana

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc ,Adriana.Si voi,toti, din comunitatea Provocarilor Verzi si nu numai,ma faceti f. activa.Vad atatea lucruri frumoase.... Sunteti niste tineri formidabili.Te pup si eu cu mult drag,Angi

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu mai stiu cum am dat de blogul angelei dar mi-a placut tot ce am vazut acolo,este inventiva ,avem ce invata de la ea,dupa atata experienta...multumim si noi,Angi,ca ai hotarat sa te faci cunoscuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Da,si mie imi place trupa care viziteaza si participa la concursuri pe "Provocari Verzi".Sunt sigura ca vom invata unii de la altii,in timp ne vom perfectionasi vom creste,implicit,si calitatea concursurilor.Te pup,Gianina

    RăspundețiȘtergere