duminică, 11 noiembrie 2012

De vorba cu Paula

Luna trecuta am avut o tema extrem de interesanta: Nunta Provocari Verzi! Creatiile au fost minunate si le puteti revedea in Galeria de Creatii. Pe primul loc s-a situat o lucrare delicata, despre care nu ai putea banui la prima vedere ca ar proveni din materie prima reciclata: un aranjament cu 2 lebede gratioase. Astazi vom sta de vorba cu Paula, creatoarea lor.


Bine te-am gasit Paula! Felicitari pentru creatia care te-a adus pe prima treapta a podiumului! Ne bucuram sa stam astazi de vorba si te invitam sa ne povestesti cateva cuvinte despre tine.  


Bine v-am gasit! Ma bucur sa fiu alaturi de voi, zanele carpace, si de comunitatea formata aici.

Sunt o fericita mamica din Constanta. Am doi copii, o fetita de 5 ani si un baietel de 5 luni. Alaturi de fiica mea am redescoperit joaca si incerc sa castig cat mai mult timp pentru joaca. In plus, am descoperit ca e mult mai placut daca si munca e facuta in joaca :).
 



Oana: Cum a inceput pasiunea pentru lucrul de mana?

In copilarie eram la concurenta cu Alba-ca-zapada “Stiu sa calc, sa cos…gatesc” (doar pentru papusi).


In scoala generala am incercat una-alta. Ma mandresc si acum cu prima mea etamina cusuta sau cu primul colaj din clasa a cincea. 

Papusile mele mai au in jurul taliei cate o bratara a prieteniei.

Quilling-ul si origami-ul le-am descoperit de vreo trei ani.
 


Ramo: Care crezi ca este impactul creatiilor realizate prin reciclare/reutilizare asupra clientilor? 


In loc de raspuns personal, am sa-ti povestesc o discutie pe care am avut-o cu o fata din Galati care lucra la o fabrica de covorase facute din petice si resturi de ate ramase de la alte fabrici de confectii.
Ideea mi s-a parut interesanta, chiar nu stiam daca la noi in tara se recicleaza ceva.
Mi-a spus ca ii place tare sa lucreze acolo, toata echipa era entuziasmata de provocarea pe care le-o dadea fiecare noua “aprovizionare”. Daca furnizorii lor plecau de la design si apoi se aprovizionau cu ce aveau nevoie, la ei era invers. Creau modele pentru materialele pe care le aveau deja.
Afacerea mergea bine, nu aveau cheltuieli cu materialele si nu se plictiseau facand aceleasi modele. Produsele  erau etichetate “unicat” sau “serie limitata”.
Doar ca, mi-a spus, nu faceau tam-tam ca sunt reciclate. Erau convinsi ca daca clientii ar sti acest amanunt, nu ar mai cumpara.


Rha: Ce te-a convins sa participi la Provocarile Verzi? Ai o tema preferata din cele de pana acum?


Va urmaream de mult, dar ca un spectator. Papusica amigurumi Oana, crosetata de Rux, m-a scos din amorteala.

Hei, multi viteji dupa razboi. Acum, cand recapitulez mintal temele, asociez cu lucrarile participante. La fiecare provocare au fost lucrari inedite asa ca nu pot decat sa va felicit pentru inspiratia cu care ati ales temele, si in acceeasi masura pe particpanti.
Dar la momentul in care am vazut cerinta Reciclarea blugilor sau a pantofilor, am ramas blocata. Am crezut ca e intrebare capcana :).
 

Rux: Am vrea sa aflam povestea decoratiunilor realizate - ne poti spune in cateva cuvinte (si aici, am citit cate ceva pe blogul tau) cum s-au nascut lebedele din hartie, cum ti-a venit ideea si daca ai avut parte si de momente hazli in timpul lucrului?


Sttt! Lebedele sunt in luna de miere. Astept sa scoata boboci. :D
Aveam de mult intentia sa refac perechea de lebede.  Mi-a parut foarte rau ca nu am putut sa fac lebeda cu contur grena pentru nunta prietenei mele care a avut o rochie de mireasa alb cu grena. Cand am vazut tema voastra, am zis ca de data asta nu mai am nici o scuza.
Nu stiu daca e amuzant, sotului meu sigur nu i-a placut la momentul respectiv, dar mie imi pare bine ca s-a intamplat asa:
M-am hotarat ca dau prioritate lebedelor. Cum mai tragea bebe un pui de somn, eu dadeam fuga sa mai pliez niste triunghiulete.
Cand venea sotul meu acasa si intreba ce avem la masa, era imbiat cu…hartie. Intr-o zi pulpa de lebada, in alta o aripa/un gat/o coada/un cioc…de lebada.
Si vrand-nevrand se apuca sotul meu frumusel de gatit…:D
Ei, uite-asa isi mai descopera omul talente ascunse.


Oana: Daca ar fi sa lucrezi intr-un proiect pentru copii ce tema ai alege?




Capitolul asta, proiecte pentru copii, mi se pare unul sarac, aproape inexistent, atat din programa scolara, extrascolara, din comert, din mediul online.
E pacat ca generatia actuala nu are nici macar cadrul pe care l-am avut noi acum 20-30 de ani.
Eu imi amintesc cu placere de concursurile pe diverse teme (rutier, pompier, cercetasi, meserii), iar acum la scoala concursurile (romana, matematica, engleza) sunt contra-cost.
Revenind la intrebarea ta, chiar acum, pentru un proiect pentru copii, as alege ca tema cadouri de Craciun.
In restul anului, as alege de la zane la extraterestrii :).


Ramo: Ce crezi ca ar trebui sa imbunatateasca fiecare artizan in parte?


Totul poate fi imbunatatit, calitatea, aspectul... Iar cand produsele au ajuns deja la un standard, ar trebui personalizate, ar trebuie insufletite. Sa transmita un mesaj, sa spuna o poveste…sa se distinga…
Aveti pe blog conceptual de “Fii diferenta!” E un principiu general valabil in viata, deci si in handmade.
De exemplu, ceea ce incerc eu sa imbunatatesc la felicitarile quilling cu flori este sa semene cat mai mult cu cele naturale.
Obiectivul meu cand fac felicitari personalizate este sa transmita sarbatoritul o emotie, sa se identifice in reprezentarea felicitarii.


Rha: Ai mai folosit pana acum in creatiile tale principiul reciclarii creative? Si daca da, cu ce materiale ti-a placut cel mai mult sa lucrezi? 
 



Improvizez din ce-mi cade la indemana, dar cel mai usor imi este sa pastrez ambalaje, etichete…chestii din hartie sau carton. Ocupa cel mai putin loc.
Dar imi place sa fac mascote din haine pe care nu le mai folosesc.

 
Rux: Crezi ca lumea cunoaste suficient de bine ce presupune principiul 3R: recicleaza, refoloseste, redu? Este acesta un principiu sanatos de viata, benefic pentru oameni, animale si mediu in general?

Mi se pare ca e ceva natural, un simt cu care e dotat orice individ. Doar ca…ma intalnesc in fiecare zi cu proncipiul celor o mie de N.

Lumea vrea sa fie mereu la moda, pretexteaza uzura fizica si morala. Consumatorismul, bata-l vina!

Care este mesajul tau pentru Provocari Verzi, dar si pentru participantii la provocari si cei care ne urmaresc activitatea?  

De la echipa provocari verzi dar si de la participanti vreau sa mai vad, la propriu si la figurat multe, multe lucruri frumoase. Asa ca va doresc multa inspiratie, spor la lucru si sa aveti satisfactia muncii voastre.




Multumim Paulei pentru raspunsuri:)! Puteti vedea mai multe creatii realizate de ea si citi tutoriale interesante pe site-ul sau: Felicitari Handmade .
Noi ne revedem pe 15 cu o noua expozitie de suflet plina de surprize!! Pe curand:)

10 comentarii:

  1. Felicitari Paula pentru interviu, pentru copiii minunati, pentru lucrurile frumoase ce le realizezi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc ProvocariVerzi pentru interviu :D

    Multumesc AlinaS pentru aprecieri :)

    Avantaj internet ca nu trebuie sa fii acasa cand apare interviul cu tine :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Incantata de cunostinta!Multumim ca te-ai "dezvaluit" si ne bucuram ca mai e cineva ca noi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Gianina, placerea e si de partea mea :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari pentru interviu Paula, ma bucur sa te cunosc mai bine, sa-ti traiasca ingerasii si sa te bucuri de fiecare clipa petrecuta in sanul familiei :)
    Te imbratisez, cu mult drag, Adriana

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa inteleg ca a fost o surpriza ca "printesa" are si un fratior? :))

    Te imbratisez si eu cu drag si-ti doresc sa ai parte de tot binele din lume alaturi de familia ta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ne bucuram sa ne cunoastem participantii, creatorii asa cum sunt ei: cu inimi calde, cu ganduri bune, cu surprize placute, cu lucrari originale....imbratisari multe Paula si voua, tuturor celor care ne treceti pragul!

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitari pentru interviul foarte frumos.Sa-ti traiasca puiuletii si sa te bucuri in fiecare zi de ei.Succes in handmade.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Oana, Angi, va multumesc frumos!

    Va doresc multa, multa sanatate si sa vi se indeplineasca toate dorintele!

    RăspundețiȘtergere